Trött

Hejsan vänner!
Har haft en lång dag på jobbet, alltså många timmar i sol och värme! Och dessutom hände det en sak som gjorde mig alldeles skakig i kroppen i flera timmar. Utanför min arbetsplats rinner en mindre bäck, och en liten pojke hade råkat cykla ner i den och mamman hoppade såklart efter, detta var ju inget jag såg, men helt plötsligt kallade en kille, som var utanför grindarna, på hjälp. Vi skyndade oss dit och fick reda på vad som hänt, min arbetskompis Mergim och några killar till klättrade över grinden, den är typ 2,5-3 m hög, med typ taggar på ovansidan, och jag sprang runt hela badet för att komma på rätt sida (hade jag gett mig på att klättra över, hade jag dött på kuppen) När jag väl kom runt hade killarna hjälpt kvinna och pojken upp ur bäcken, det visade sig att det var det enda problemet kvinnan haft, på grund av all gyttja kunde hon inte ta sig upp, som tur var han det aldrig bli en nödsituation!! Men läskigt var det, när jag sprang runt hela badet såg jag massa hemska situationer framför mig, men jag hann även tänka mig massa möjliga lösningar på dessa situationer, så när jag väl kom fram kände jag mig ganska säker på vad jag skulle gjort!!! Annars vet man ju aldrig hur man skulle reagerat….

Nä, nog om det!! Känner mig som sagt helt slut i huvudet, så det blir sängen tidigt idag! Skönt…

Godnatt!
/E

Lämna en kommentar